بلاگ مطالب, بواسیر یا هموروئید

12 درمان خانگی برای هموروئید

12 روش درمان خانگی هموروئید

12 درمان خانگی برای هموروئید،برخی از درمان‌های خانگی وجود دارند که می‌توانند برای کاهش علائم و درمان سریع‌تر هموروئید خارجی مورد استفاده قرار گیرند و مکمل درمان توصیه شده توسط پزشک هستند. حمام سیتز با پماد شاه بلوط اسب یا فندق جادوگر است، اما راه حل های دیگری نیز وجود دارد که می تواند کمک کننده باشد، مانند خوردن فیبر بیشتر و مصرف کپسول های سیر، اکیناسه یا پسیلیوم.کپسول های سیر و اکیناسه نیز گزینه های خوبی برای مبارزه با هموروئید داخلی هستند، اما این درمان های خانگی نباید جایگزین درمان توصیه شده توسط پزشک شود.

12 درمان خانگی برای هموروئید

  1. شاه بلوط 
  2. حمام سرو سیتز
  3. پماد فندق جادوگر خانگی
  4. حمام سیتز با نمک اپسوم
  5. کمپرس بابونه
  6. ژل آلوئه ورا
  7. کمپرس سرد
  8. کپسول سیر
  9. غذاهای غنی از فیبر
  10. کپسول اکیناسه مصرف کنید
  11. چای شاه بلوط اسب
  12. چای رزماری

 

1- شاه بلوط

شاه بلوط :  سرشار از اسسین است، نوعی ساپونین، که دارای اثر ضد التهابی قوی است و به سرعت درد و ناراحتی را تسکین می دهد.

عناصر

60 گرم پوست شاه بلوط اسب.
2 لیتر آب جوش.

پماد فندق جادوگر خانگی

روش آماده سازی

مواد را با هم مخلوط کرده و اجازه دهید 12 دقیقه دیگر بجوشد. سپس بگذارید خنک شود، آن را صاف کرده و مخلوط را در ظرفی بریزید. در نهایت باید 20 دقیقه بدون لباس زیر در آب بنشینید. این درمان خانگی باید در صورت لزوم حداقل به مدت 5 روز تکرار شود.

شاه بلوط را می توان به صورت قرص یا کپسول نیز مصرف کرد و به طور کلی مصرف آن در حدود 300 میلی گرم در روز توصیه می شود.

2. حمام سرو سیتز

سرو دارای خواص آرام بخش و ضد میکروبی است که به کنترل درد و پسرفت هموروئید کمک می کند.

عناصر

1.5 لیتر آب گرم.
8 قطره اسانس سرو.

روش آماده سازی

قطرات اسانس سرو را در آب داغ بریزید و خوب مخلوط کنید. وقتی دمای آب مطبوع است، باید در لگن بنشینید و حداقل 20 دقیقه بمانید و بگذارید دارو عمل کند.

یکی دیگر از گزینه های استفاده از این اسانس این است که 2 یا 3 قطره را روی روغن گیاهی دیگری مانند روغن بادام شیرین بمالید و مستقیماً به منطقه بمالید. روغن را نباید مستقیماً روی پوست مالیده شود زیرا ممکن است باعث سوزش شود.

3. پماد فندق جادوگر خانگی

فندق جادوگر یکی دیگر از گیاهان با خواص ضد التهابی و آرام بخش عالی است که به کاهش شدید علائم هموروئید کمک می کند. یک راه خوب برای استفاده از فندق جادوگر این است که یک پماد خانگی درست کنید:

عناصر

60 میلی لیتر پارافین مایع.
4 قاشق غذاخوری پوست فندق جادوگر .
60 میلی لیتر گلیسیرین.

روش آماده سازی

اضافه کنید. در ظرف درب دار بگذارید و در یخچال نگهداری کنید. هر زمان که لازم است، روزانه به مدت حدود 1 ماه استفاده کنید.

4- حمام سیتز با نمک اپسوم

نمک اپسوم را می توان برای درمان هموروئید نیز استفاده کرد، زیرا برای کاهش التهاب عالی است و به راحتی می توان آن را به آب اضافه کرد. بنابراین، علاوه بر آب گرم که عملکرد طبیعی روده را تحریک می کند، این درمان خانگی دارای یک جزء ضد التهابی قوی است که توسط نمک ها آزاد می شود.

عناصر

2 تا 3 قاشق غذاخوری نمک اپسوم .
2 لیتر آب جوش.

روش آماده سازی

نمک ها را در آب مخلوط کنید تا حل شوند. سپس اجازه دهید خنک شود و بدون پوشیدن لباس زیر به مدت 15 تا 20 دقیقه همراه با مخلوط در یک لگن قرار دهید. این حمام نشستن را می توان 2 تا 3 بار در روز تکرار کرد.

5- کمپرس بابونه

بابونه دارای خواص ضد التهابی و ضد درد است، بنابراین استفاده از کمپرس بابونه برای بواسیر به کاهش ناراحتی کمک می کند.

عناصر مورد استفاده

1 قاشق غذاخوری گل بابونه خشک.
100 میلی لیتر آب.

روش آماده سازی

بگذارید آب بجوشد و حرارت را خاموش کنید و گل های بابونه را اضافه کنید. اجازه دهید 5 دقیقه بماند، صاف کنید، پارچه تمیزی را خیس کنید و به مدت 15 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

6- ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا که به آن آلوئه ورا نیز می گویند دارای خواص درمانی است که علاوه بر کاهش ناراحتی در ناحیه به بهبود سریعتر بواسیر کمک می کند.

عناصر

3 برگ آلوئه ورا

روش آماده سازی

3 برگ آلوئه ورا را برش دهید، خارهای کناری را بردارید و به مدت 24 ساعت در ظرف حاوی آب قرار دهید و هر سه یا چهار ساعت آب آن را عوض کنید تا همه برگ ها ماده ای به نام آلوئین را که می تواند سمی باشد، دفع کند.

بعد از 24 ساعت آب را جدا کنید تا تفاله برگ ها خارج شود و سپس در ظرف در بسته نگهداری کنید و در یخچال بگذارید. ژل را هر روز و در صورت لزوم روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.

7. کمپرس سرد

کمپرس سرد یا کیسه های یخ که روی ناحیه آسیب دیده قرار می گیرد به تسکین التهاب کمک می کند، به خصوص در موارد هموروئید خارجی بسیار دردناک. برای این کار، حوله ای را با آب یخ مرطوب کنید یا یخ پیچیده شده در حوله قرار دهید و به مدت 15 دقیقه روی محل قرار دهید و این کار را هر چند بار که لازم است تکرار کنید. استفاده مستقیم یخ روی پوست توصیه نمی شود.

راهکارهایی برای هموروئید داخلی

درمان هموروئید داخلی می تواند دشوارتر باشد زیرا درمان های خانگی کمی وجود دارد. با این حال، برخی از کپسول ها و غذاها با بهینه سازی گردش خون یا عملکرد روده به بهبود علائم کمک می کنند.

8- کپسول سیر

مصرف روزانه کپسول سیر به تقویت عروق روده و تسهیل جریان خون کمک می کند و درد و ناراحتی را تسکین می دهد و بروز هموروئید جدید را کاهش می دهد.

دوز توصیه شده کپسول سیر در روز 600 تا 1200 میلی گرم در روز است که به 2 تا 3 دوز تقسیم می شود. با این حال، دوز باید همیشه توسط یک متخصص طبیعی برای هر فرد تطبیق داده شود.

علاوه بر کپسول، افزایش مصرف سیر نیز فواید مشابهی دارد، بنابراین یکی دیگر از گزینه های طبیعی خوب، استفاده از سیر در صورت امکان است.

9-  غذاهای غنی از فیبر

یکی دیگر از راهکارهای عالی برای تسکین درد ناشی از هموروئید داخلی، نرم کردن مدفوع با خوردن فیبر بیشتر و نوشیدن آب بیشتر است.

برخی از غذاهایی که روده ها را شل می کنند عبارتند از کیوی، آلو سیاه خشک، پاپایا و دانه کدو تنبل. مصرف حدود 25 گرم فیبر برای زنان و 38 گرم برای مردان، علاوه بر نوشیدن 8 لیوان آب در روز توصیه می شود.

راه دیگر برای مصرف فیبر اضافه کردن 1 قاشق غذاخوری پسیلیوم به وعده های غذایی است. این یک فیبر بسیار محلول است که می توان آن را در داروخانه ها و داروخانه ها خریداری کرد.

فهرست کامل تری از غذاهایی که به شل شدن روده ها کمک می کنند را ببینید .

10-  کپسول اکیناسه مصرف کنید

در مورد بواسیر ملتهب بسیار دردناک، کپسول اکیناسه می تواند یک راه حل طبیعی باشد زیرا دارای خواص ضد التهابی، آنتی بیوتیکی و سیستم ایمنی است که باعث تسکین درد، درمان عفونت و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

11-  چای شاه بلوط اسب

شاه بلوط دارای خواص ضد التهابی، منقبض کننده عروق و ضد ترومبوز، افزایش مقاومت وریدها و کاهش نفوذپذیری و شکنندگی مویرگ ها، فعال کردن گردش خون و مساعد بر بازگشت وریدی است، نه تنها از بروز بواسیر، بلکه از سکته مغزی، واریس و ترومبوفلبیت جلوگیری می کند.

عناصر

10 تا 20 گرم دانه.
1 فنجان آب.

روش آماده سازی

همه مواد را در تابه بریزید و بگذارید 15 دقیقه بجوشد. سپس صاف کرده و 2 تا 3 بار در روز گرم بنوشید.

12. چای رزماری

رزماری یک گیاه دارویی است که می تواند بر روی دیواره رگ های خونی تأثیر بگذارد، گردش خون را بهبود بخشد و به کاهش علائم هموروئید کمک کند.

عناصر

2 قاشق غذاخوری برگ رزماری خشک.
1/2 لیتر آب.

روش آماده سازی

آب را بجوشانید و برگ های رزماری را اضافه کنید. صاف کنید و روزی 3 فنجان بنوشید.

کلینیک تخصصی معجزه درمان مجهزترین مرکز درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر می باشد.

مشاوره رایگان کلینیک معجزه درمان

تخصص ما در کلینیک معجزه درمان،

درمان قطعی بیماری های نشیمنگاهی (لیست بالا) و رضایت کامل بیمار می باشد.

تمامی کادر درمانی و تجهیزات برای رفاه حال شما عزیزان همیشه در بهترین حالت آماده خدمت رسانی هستند.

از همراهی شما بسیار متشکریم

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *