بلاگ مطالب

سوزش و درد مقعد علائم علل

سوزش و درد مقعد علائم علل بسیار آزاردهنده و در عین حال شایع است و علل و علائم آن بسیار و متنوع است و می تواند زندگی افراد را مختل می کند و آنها را سردرگم می کند و بر انجام کار و روابط  و محیط اطراف تأثیر می گذارد.

سوزش و درد مقعد علائم علل

قبل از بحث در مورد دستور العمل های طبیعی که از طریق آنها می توان این بیماری را درمان کرد لازم است به دلایلی که منجر به این مشکل می شود، که به گفته متخصصان بسیاری هستند اشاره کرد که شایع ترین آنها عبارتند از:

  1. بواسیر علت اصلی درد مقعدی و سوزش مقعدی است که وقتی وریدهای مقعدی پاره می‌شوند و توده‌ای ملتهب از رگ‌های خونی را تشکیل می‌دهند و با برخی علائم آزاردهنده دیگر مانند خونریزی، تحریک، خارش و التهاب همراه می‌شوند.
  2. بی توجهی به بهداشت شخصی ممکن است منجر به هموروئید و پروکتیت مقعدی شود.
  3. بارداری یکی از دلایل سوزش سر دل مقعدی است و با پایان بارداری درد از بین می رود.
  4. سندرم روده تحریک‌پذیر  اسهال و یبوست می تواند منجر به احساس ناراحتی در این ناحیه شود.
  5. یبوست منجر به التهاب وریدهای مقعد می شود که منجر به سوزش سر دل می شود.
  6. خوردن غذاهای تند ممکن است منجر به احساس سوزش در ناحیه مقعد رکتوم، مشکل در هضم و احساس ناراحتی، اسهال و شود.
  7. کافئین و غذاهای شیرین در صورت مصرف بیش از حد ممکن است باعث درد شوند.

علائم سوزش و درد

علاوه بر احساس سوزش در مقعد علائم زیر شایع ترین هستند:

  1. هموروئید: خونریزی، تحریک، درد و التهاب.
  2. سندرم روده تحریک پذیر: اسهال ، یبوست، درد شکم، حالت تهوع.
  3. اختلالات معده: مشکل در هضم، ناراحتی، اسهال، استفراغ.

درمان های خانگی سوزش مقعد

در اینجا برخی از دستور العمل های خانگی وجود دارد که احساس سوزش در ناحیه مقعد را درمان می کند و فرد مبتلا می تواند هر چیزی را که دوست دارد امتحان کند.

  • دانه های انبه

می‌توان دانه‌های انبه را خشک و آسیاب کرد ، دو گرم از آن را با عسل مخلوط کرد و دو بار در روز مصرف کرد.

  • بذر گشنیز

تخم گشنیز را یکی از موثرترین دستور العمل ها برای تسکین علائم بواسیر مانند سوزش سر دل و خونریزی های جزئی می دانند . این قرص ها فواید بسیار دیگری مانند ضد التهاب، آنتی اکسیدان و ضد اسپاسم نیز دارند و این خواص از بدن در برابر هموروئید و احساس سوزش رکتوم محافظت می کند.

  • موز

مشخص شده است که موز له شده با شیر گرم اضافه شده به آن، دستور العمل خوبی برای تسکین درد و سوزش رکتوم است.

مشخص شده است که موز سرشار از پتاسیم است که به گشاد شدن رگ های خونی کمک می کند، بنابراین پتاسیم به عنوان یک قابض عمل می کند و در نتیجه در کاهش التهاب ناحیه احتقان در مقعد موثر است. پتاسیم فواید بسیار دیگری نیز دارد، اما چیزی که ما را مورد توجه قرار می دهد، ارتباط آن با موضوع هموروئید و سوزش سر دل مقعدی است.

  • زغال اخته

می توان یک قاشق کرن بری را آسیاب کرد و در پارچه پنیری (نوعی گاز مورد استفاده در تهیه پنیر) قرار داد و بیمار می تواند این پارچه را به صورت موضعی در ناحیه التهاب مقعد قرار دهد تا مقداری از التهاب را تسکین دهد . درد و احساس سوزش راست روده. زغال اخته به دلیل خاصیت ترمیم کننده زخم و ضدالتهابی شناخته شده است و به دلیل اثر قوی در برخی موارد التهاب روده و معده نیز تجویز می شود.

می توانید چهار عدد انجیر را یک شب در آب خیس کنید و صبح ناشتا بنوشید.
برگ انجیر را می توان جوشاند، سپس اجازه داد سرد شود و به صورت موضعی در مقعد و نواحی ملتهب استفاده شود.
هنگامی که از هر دو روش داخلی و خارجی استفاده می کنید، نتایج مورد نظر سریعتر است.

  • دانه زیره سبز

به کاهش و کوچک شدن توده ملتهب بواسیر کمک می کند و در نتیجه علائم آن را کاهش می دهد.

  • دوغ

این خاصیت کاهش دمای بدن و در نتیجه کاهش علائم سوزش سر دل را دارد، بنابراین بیمار باید به طور منظم روزانه دوغ بنوشد تا از اثر سوزش سر دل در ناحیه مقعدی رکتوم خلاص شود.

  • آب لیمو، آب نعناع و آب گشنیز

آب لیمو ضد التهاب است و در نتیجه تورم و سوزش را کاهش می دهد ، در حالی که افزودن آب نعناع برای این دردها در این ناحیه اثر درمانی و ضد درد دارد آب نعناع با عسل و خوردن این مخلوط سه بار در روز می توانید آب گشنیز را با مخلوط کردن مقداری شکر در روز مصرف کنید.

  • کمپرس سرد و گرم

استفاده از کمپرس سرد و گرم راه خوبی برای مقابله سریع با درد و ناراحتی است. تناوب بین کمپرس سرد و گرم باعث کاهش تورم و تسریع جریان خون در این نواحی می شود که روند بهبود زخم و ترمیم سلول های آسیب دیده را تسریع می کند.

  • تربچه

تربچه یک سبزی غنی از فیبر است که حرکات روده را کنترل می کند، حرکات پریستالتیک دستگاه گوارش را تحریک می کند و به ترشح شیره های گوارشی کمک می کند هر چه فرآیند هضم و عبور غذا از دستگاه گوارش آسان تر باشد، مشکل بواسیر و یا حتی تشدید آن در صورت مزمن بودن کمتر می شود.

تربچه را می توان به صورت رنده شده و یا حتی فشرده با اضافه کردن مقداری نمک به آن استفاده کرد (جریان خون را در نواحی لگن و رحم افزایش می دهد)، همچنین یک عنصر ضد التهابی است و کاربردهای بهداشتی متعددی دارد.

  •  آلوئه ورا واقعی

مشخص است که آلوئه ورا واقعی یا همان چیزی که به نام آلوئه ورا شناخته می شود، از زمان های قدیم دارای اثر پزشکی در مورد بواسیر و احساس سوزش در مقعد می باشد. کاهش علائم همچنین یک آرام بخش طبیعی و ضد التهاب است. از اینجا می توانید علت استفاده از آن در موارد آفتاب سوختگی (التهاب پوستی ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه های مضر خورشید) و سایر عفونت های بدن را دریابید.

دستور پخت و نکات دیگر

از خوردن غذاهای تند، چای، قهوه و غذاهای غنی از قند به مقدار زیاد خودداری کنید، زیرا این کار باعث کاهش احساس سوزش در ناحیه رکتوم می شود.

کلینیک تخصصی معجزه درمان مجهزترین مرکز درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر می باشد.

مشاوره رایگان کلینیک معجزه درمان

کلینیک تخصصی معجزه درمان

کلینیک تخصصی معجزه درمان

کلینیک معجزه درمان

درمان قطعی بیماری های نشیمنگاهی (لیست بالا) و رضایت کامل بیمار می باشد.

تمامی کادر درمانی و تجهیزات برای رفاه حال شما عزیزان همیشه در بهترین حالت آماده خدمت رسانی هستند.

از همراهی شما بسیار متشکریم

ساعات کاری

مشاوره رایگان تلفنی همه ی روز های هفته حتی جمعه ها از ساعت 10 الی 20 

مراجعه حضوری : از ساعت 10 الی 20

شماره های تماس

✆ 09053734746
✆ 02186051796
✆ 02188059039

هفت روز هفته، ۲۴ ساعت شبانه‌روز پاسخگوی شما هستیم.

هدف اصلی این مرکز درمان قطعی و رضایت کامل بیمار میباشد، تمامی کادر درمانی و تجهیزات برای رفاه حال شما عزیزان همیشه در بهترین حالت اماده خدمت رسانی هستند، ما به کمک فن آوری های نوین جهانی و تکنولوژی های روز دنیا به کمک شما آمده ایم همچنین کلینیک معجزه درمان دارای پشتیبانی قدرتمند قبل عمل تا بعد از عمل و بهبود کامل مراجعه کنندگان گرامی، تا بهبودی کامل مشاوران و متخصصان مجموعه معجزه درمان کنار شما هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیبسیبسیب
سایدبار
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.