بلاگ مطالب, فیستول

سوالات متداول فیستول

درمان فیستول مقعدی با لیزر

فیستول چیست؟

فیستول ایجاد یک تونل بین پوست و روده در اطراف مقعد است که باعث ترشح می شود.

علت به وجود آمدن فیستول چیست؟

در بافت نرم اطراف مقعد غدد وجود دارد. این غدد ترشحاتی را که تولید می کنند به آخرین قسمت روده تخلیه می کنند. بنابراین کانال هایی بین غدد و مقعد وجود دارد.

اگر این غدد ملتهب شوند و آبسه ایجاد شود، آبسه به نحوی تخلیه می شود.

این ترشحات یا به صورت خود به خود با باز کردن آبسه روی پوست ایجاد می شود یا جراح آن را با جراحی تخلیه می کند.

در هر دو مورد، غدد از قبل کانال هایی در داخل روده دارند و همچنین با پوست ادغام می شوند و در نتیجه تونلی بین روده و پوست ایجاد می کنند.

علائم فیستول چیست؟

شایع ترین علامت بیماران فیستول، ترشحات چرکی است. این ترشحات ممکن است گاهی به صورت یک یا دو قطره از لباس زیر کثیف باشد و یا ممکن است آنقدر زیاد باشد که نیاز به تعویض لباس زیر چند بار در روز باشد. از آنجایی که این ترشحات پوست را تحریک می کنند، ممکن است خارش ایجاد شود. گاهی اوقات، زمانی که ترشحات قرمز است، ممکن است با خونریزی اشتباه گرفته شود.

فیستول چگونه تشخیص داده می شود؟

تشخیص بسیار آسان است. فقط معاینه کافی است. ممکن است زمانی که جریان قطع می شود یا در بیمارانی که سوراخ فیستول آنها در داخل مقعد باقی مانده است، انجام برخی آزمایشات تصویربرداری ضروری باشد.

چه آزمایشاتی باید انجام شود؟

برخی از معاینات مانند MRI و کولونوسکوپی ممکن است برای تعیین وسعت بیماری انجام شود، مسیر فیستول به کجا می رود، آیا فوکوس آبسه در داخل وجود دارد یا اینکه آیا فیستول به دلیل بیماری دیگری وجود دارد.

آیا انجام کولونوسکوپی ضروری است؟

اگر یک فیستول ساده باشد و به بیماری زمینه ای دیگری فکر نکنیم، ممکن است کولونوسکوپی انجام نشود. اما اگر فیستول عود کننده وجود داشته باشد یا نگران بیماری زمینه ای دیگری باشیم، انجام کولونوسکوپی مفید است.

آیا ام آر آی ضروری است؟

انجام MRI برای هر بیمار فیستولی ضروری نیست. اما در فیستول های عود کننده در صورت وجود آبسه در بافت های عمقی و در صورت وجود فیستول چند روزنه انجام ام آر آی مفید است.

آیا این علائم می تواند مربوط به بیماری دیگری باشد؟

بیماری های مختلفی وجود دارند که باعث ایجاد علائم مشابه در اطراف مقعد می شوند. در میان این بیماری ها، بواسیر (بواسیر) بسیار شایع است. به همین دلیل است که وقتی این علائم رخ می دهد، فرد معمولا فکر می کند که هموروئید دارد. با این حال، ممکن است بیماری های دیگری نیز وجود داشته باشد. این که آیا این بیماری دیگری است یا خیر، فقط با معاینه پزشک قابل تشخیص است.

درمان فیستول چیست؟

درمان فیستول جراحی است. حذف این تونل غیر التیام بخش در جراحی ضروری است.

اگر جراحی انجام نشود چه اتفاقی می افتد؟

این بیماری ادامه دارد، ترشحات و تحریکات پوستی پیشرفت می کنند. به ندرت، فیستول هایی که سال ها درمان نشوند می توانند سرطانی شوند.

آیا فیستول به بیماری دیگری تبدیل می شود؟

فیستول هایی که برای سال ها درمان نشده اند ممکن است کمی احتمال سرطانی شدن داشته باشند.

آیا روش درمانی دیگری غیر از جراحی وجود دارد؟

آنتی بیوتیک ها می توانند ترشح فیستول را کاهش دهند، اما نمی توانند بیماری را به طور کامل درمان کنند. درمان اصلی و قطعی بیماری فیستول جراحی است.

 

در جراحی چه کاری انجام می شود؟

ماهیت عمل جراحی از بین بردن این تونل فیستول است. بیش از یک روش جراحی برای این منظور وجود دارد. جراح تصمیم می گیرد که از کدام روش استفاده شود. گاهی اوقات این تونل به شکل مخروط بریده می شود، گاهی اوقات تونل به سادگی به یک زخم باز تبدیل می شود و با پانسمان بهبود می یابد. گاهی برای بریدن ماهیچه های مقعد فیستول برداشته می شود.

آیا بعد از جراحی بی اختیاری مقعدی وجود دارد؟

در مواردی که مسیر فیستول از پشت ماهیچه های مقعد پیش می رود و به روده باز می شود، گاهی لازم است ماهیچه های مقعد نیز بریده شود. اما از آنجایی که این برش در درازمدت با نخی در زخم انجام می شود، احتمال نشت مقعدی بسیار کم است. اگر از قبل پیش بینی شده باشد که نشت وجود دارد، روش جراحی بر این اساس برنامه ریزی می شود.

آیا بعد از جراحی پانسمان لازم است؟

اکثر بیماران نیازی به پانسمان ندارند. اما برای افرادی که زخم های بزرگ دارند، بهتر است همیشه یک بانداژ گازی روی مقعد داشته باشند. این پارچه ترشحات را جذب می کند و از کثیف شدن لباس ها جلوگیری می کند و همچنین با خشک نگه داشتن زخم به بهبودی کمک می کند.

چه مدت طول می کشد تا زخم جراحی بهبود یابد؟

بسته به اندازه زخم بین یک هفته تا یک ماه متغیر است.

آیا بعد از جراحی تغییری در زندگی من ایجاد خواهد شد؟

زندگی کاملا عادی بازگشته است. کافی است یبوست نداشته باشید و بعد از اجابت مزاج زخم را تمیز کنید. هیچ محدودیتی در حمام کردن وجود ندارد. حتی اگر پانسمان ها ادامه پیدا کند، فرد می تواند کار عادی خود را انجام دهد.

چه زمانی می توانم به سر کار برگردم؟

درمان با لیزر نقاهت و بستری ندارد ولی در عمل های سنتی گاهی اوقات این دوره می تواند یک هفته باشد.

آیا بیماری عود می کند؟

فیستول آنورکتال یک بیماری عود کننده است. از آنجایی که لگن در حین بهبود زخم پس از عمل بسته می شود، لب های زخم با یکدیگر تماس پیدا می کنند و پوست به سرعت می چسبد. اما اگر پوست قبل از بهبود بافت های زیرین پوست بچسبد و خوب شود، از قبل به معنای فیستول است. بنابراین لازم است تا زمانی که زخم بعد از عمل در حال بهبود است با پزشک در تماس نزدیک باشید.

چگونه می توان فهمید که این بیماری عود می کند؟

می توان گفت این بیماری در زخم هایی که در زمان مقرر بهبود نمی یابند یا پس از بهبودی دوباره شروع به تخلیه می کنند عود می کند. اما تایید این موضوع با معاینه ضروری است.

کلینیک تخصصی معجزه درمان مجهزترین مرکز درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر می باشد.

  • متخصص جراح عمومی
  • دارای بورد تخصص جراحی با سابقه 15 ساله
  • متخصص درمان بیماری های کلورکتال و آنورکتال می باشد.

پزشکان ما، با استفاده از لیزر که قابلیت انعقاد خون بعد از برش را دارد می تواند بدون کوچک ترین خونریزی محل بیماری را مشاهده و با دقت دستگاه لیزر بدون آسیب رساندن به بافت سالم بیماری را خارج نماید و فرآیند این درمان در کمتر از 20 دقیقه انجام می شود و بیمار می تواند بعد از جراحی به کار های روزانه خود رسیدگی نماید ، بدون اینکه هیچ گونه نقاهت و دردی داشته باشد.
مرکز درمان بیماری های نشیمنگاه با سابقه 15 ساله در امور تخصصی درمان بیماری های نشیمنگاه، بیش از هزاران عمل موفق ثبت نموده و آماده ارائه خدمات با بالاترین کیفیت به مراجعه کنندگان گرامی میباشد، این مرکز با بهره گیری از متد روز دنیا و بروزترین تجهیزات پزشکی تحت لیسانس سازمان بهداشت جهانی WHO می تواند بهترین خدمات را به مراجعه کنندگان ارائه دهد.

15 سال سابقه

کلینیک تهرانی با 15 سال سابقه در درمان بیماری های نشیمنگاه آماده ارائه خدمات با بالاترین کیفیت به مراجعه کنندگان محترم می باشد.

هزاران عمال موفق

پشتوانه ما هزاران عمل موفقی است که در 15 سال فعالیت مرکز انجام داده ایم.

تکنیک استفاده از لیزر

جراحی با لیزر یکی از جدیدترین متدها برای درمان بواسیر یا هموروئید بشمار می‌آید. در جراحی با لیزر بدلیل برش جزئی و انعقاد خون بعد از برش محل, جراحی کاملا برای دید و مانور جراح بسیار باز و شفاف می‌شود و کاملا gdcv ریشه ها و شاخه های جانبی قابل رویت خواهند بود.در لیزر امکان این که ریشه ها ناقص سوزانده شوند بسیار پایین است, به همین دلیل امکان برگشت بیماری بسیار کم و در حد صفر می باشد.

بدون دوران نقاهت

با استفاده از لیزر در جراحی بواسیر یا هموروئید دیگر فرد مراجعه کننده احتیاجی به بستری در بیمارستان ندارد و می توان به محض تشخیص بیماری بواسیر یا هموروئید در همان جلسه اول با لیزر درمان صورت گیرد.

بدون بیهوشی

در این روش بیمار با استفاده از بی حسی موضعی هیچ گونه دردی را احساس نمی کند و متخصص جراح با استفاده از لیزر که قابلیت انعقاد خون بعد از برش را دارد می تواند بدون کوچک ترین خونریزی چرک ها و عفونت ها را مشاهده و با دقت دستگاه لیزر بدون آسیب رساندن به بافت سالم در مدت 20 دقیقه کار درمان را انجام دهد.

کلینیک تخصصی معجزه درمان مجهزترین مرکز درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر می باشد.

مشاوره رایگان کلینیک معجزه درمان

تخصص ما در کلینیک معجزه درمان،

درمان قطعی بیماری های نشیمنگاهی (لیست بالا) و رضایت کامل بیمار می باشد.

تمامی کادر درمانی و تجهیزات برای رفاه حال شما عزیزان همیشه در بهترین حالت آماده خدمت رسانی هستند.

از همراهی شما بسیار متشکریم.

پوست

بهداشت فردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *