بلاگ مطالب, زگیل تناسلی

انواع زگیل، علل، علائم و درمان های موثر

لیزر زگیل

انواع زگیل، علل، علائم و درمان های موثر تگ های پوستی برجستگی های کوچک، خشن و سختی هستند که روی پوست ظاهر می شوند و توسط ویروسی به نام ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند،این می تواند در هر نقطه از بدن از جمله دست، پا، صورت، گردن و ناحیه تناسلی ایجاد شود. در حالی که بیشتر برچسب های پوستی بی گناه هستند، برخی از آنها می توانند دردناک یا خجالت آور باشند، به خصوص اگر در نواحی واضحی مانند گردن یا صورت ظاهر شوند.

انواع زگیل، علل، علائم و درمان های موثر

انواع زگیل، علل، علائم و درمان های موثر مهم نیست که چه نوع برچسب پوستی دارید، تیم کارشناسان ما با شما همکاری خواهند کرد تا بهترین برنامه درمانی را برای زگیل پوست شما تعیین کنند ما درمان‌های لیزر زگیل  تناسلی و درمان برچسب‌های گیاهی را ارائه می‌دهیم و به راحتی و ایمنی بیمار توجه زیادی می‌کنیم، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که در دستان امنی هستید.

علائم زگیل بسته به نوع زگیل و محل آن روی بدن متفاوت است برخی از علائم رایج زگیل:

  • زخم های خشن یا برآمدگی های نرم روی پوست
  • زگیل برجسته یا مسطح
  • زگیل هایی که گوشتی ، سفید ، صورتی یا قهوه ای هستند
  • زگیل های حاوی نقاط سیاه ( که رگ های خونی کوچک هستند )
  • زگیل های دردناک یا خارش دار
  • خونریزی زگیل
  • خوشه هایی از زگیل که درمان آنها دشوار است
  • زگیل در زیر و اطراف ناخن ظاهر می شود و باعث بدشکلی ناخن می شود
  • زگیل در کف پا ظاهر می شود و هنگام راه رفتن باعث درد می شود
  • زگیل در ناحیه تناسلی ظاهر می شود و از طریق تماس جنسی منتقل می شود

انواع مختلفی از زگیل وجود دارد که عبارتند از:

1-زگیل های معمولی: زگیل های معمولی یا پاپیلوم های معمولی نیز نامیده می شوند، شایع ترین نوع زگیل ها هستند و توسط ویروس پاپیلومای انسانی ( HPV ) ایجاد می شوند که آنها اغلب روی دست ها و انگشتان ظاهر می شوند و بافتی زمخت و دانه ای دارند، زگیل‌های معمولی می‌توانند از نظر اندازه و شکل متفاوت باشند و ممکن است حاوی نقاط سیاهی در وسط باشند که رگ‌های خونی کوچکی هستند، همچنین می تواند دردناک یا خارش دار باشد .

2-زگیل های کف دست: این زگیل ها در کف پا ظاهر می شوند و اغلب صاف یا کمی برآمده با سطحی ناهموار هستند، این می تواند دردناک باشد، به خصوص هنگام ایستادن یا راه رفتن، زیرا می تواند به پوست ضخیم تبدیل شود، این نوع زگیل در اثر ویروس خاصی از HPV ایجاد می شود که در محیط های گرم و مرطوب مانند حمام های عمومی یا استخرها رشد می کند.

3-زگیل های مسطح: زگیل های مسطح یا پاپیلومای مسطح نیز نامیده می شوند، این زگیل ها صاف و صاف هستند و معمولاً روی صورت، گردن یا پاها ظاهر می شوند اندازه آنها نسبت به سایر انواع زگیل کوچکتر است و ممکن است به رنگ صورتی، قهوه ای یا زرد باشد  زگیل های مسطح بیشتر در کودکان و بزرگسالان جوان دیده می شود و توسط گونه های مختلف ویروس پاپیلوما ایجاد می شوند.

4-زگیل های جنسی: این زگیل ها توسط سویه های خاصی از HPV ایجاد می شوند که از طریق تماس جنسی منتشر می شوند می تواند در ناحیه تناسلی، مقعد و دهان ظاهر شود و اغلب بدون درد است، اما می تواند باعث خارش، سوزش و خونریزی شود زگیل های جنسی می توانند از نظر اندازه و شکل متفاوت باشند، می توانند برجسته یا مسطح باشند و می توانند به رنگ گوشت، خاکستری یا صورتی باشند.

5-زگیل های رشته ای: این زگیل ها بلند و باریک هستند و اغلب در صورت، گردن و اطراف دهان ظاهر می شوند می تواند سطحی ناهموار داشته باشد و می تواند گوشتی یا قهوه ای باشد زگیل های فیلیفرم را می توان در سایر قسمت های بدن نیز یافت و گاهی اوقات ممکن است به صورت خوشه ای رشد کنند.

6-زگیل های لبه ناخن: این زگیل ها در زیر و اطراف ناخن ظاهر می شوند و می توانند دردناک باشند می تواند باعث بدشکلی در ناخن ها شود و رشد آنها را تحت تاثیر قرار دهد درمان زگیل لبه ناخن ممکن است دشوار باشد و در موارد شدید ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.

درمان سریع زگیل

اگر از زگیل های پوستی رنج می‌برید و می‌خواهید گزینه‌های درمانی موجود را بررسی کنید، همین امروز با مرکز پزشکی معجزه درمان تماس بگیرید. تیم متخصصی ما با کمال میل پاسخگوی سوالات شما خواهد بود و با یکی از متخصصین با تجربه ما مشاوره می دهد. با کمک ما می توانید با برچسب های پوستی خداحافظی کنید و به پوست صاف و سالم داشته باشید.

توجه به این نکته ضروری است که همه زگیل ها علائمی ایجاد نمی کنند و برخی ممکن است بدون درمان خود به خود ناپدید شوند با این حال، اگر در مورد زگیل نگرانی دارید، بهتر است برای تشخیص و درمان صحیح با یک متخصص پزشکی مشورت کنید پزشک می توانند به شما در تعیین نوع زگیل کمک کنند و موثرترین گزینه های درمان زگیل پوستی را توصیه کنند.

خانم دکتر عاطفه دهقان

  کلینیک تخصصی معجزه درمان

علل زگیل، علل، علائم و درمان های موثر

زگیل در اثر عفونت ویروسی پوست با ویروس پاپیلومای انسانی ( HPV) ایجاد می شود  ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) یک ویروس رایج است که می تواند لایه بالایی پوست را آلوده کرده و باعث رشد سریع آن شود و منجر به تشکیل زگیل شود .بیش از 100 نوع مختلف از ویروس پاپیلومای انسانی ( HPV ) وجود دارد که می تواند باعث ایجاد زگیل شود.

ویروس پاپیلومای انسانی ( HPV) یک ویروس عفونی است که می تواند از طریق تماس مستقیم با پوست فرد آلوده یا از طریق تماس با سطوح آلوده به HPV منتقل شود این ویروس می تواند از طریق بریدگی یا خراش روی پوست وارد بدن شود و احتمال ایجاد عفونت را افزایش دهد.

برخی از عواملی که می توانند خطر ابتلا به زگیل را افزایش دهند عبارتند از:

  • سیستم ایمنی ضعیف
  • زندگی در محیط های مرطوب یا مرطوب
  • راه رفتن با پای برهنه در حمام های عمومی یا اطراف استخرهای شنا
  • ناخن جویدن یا بریدن پوست مرده اضافی​
  • اشتراک گذاری وسایل شخصی مانند حوله یا تیغ با فرد مبتلا
  • تماس جنسی با فرد مبتلا ( برای زگیل تناسلی )

رعایت بهداشت و رعایت اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از انتشار ویروس پاپیلومای انسانی ( HPV ) بسیار مهم است  به خصوص اگر زگیل دارید یا با فردی که زگیل دارد در تماس بوده اید  اگر در مورد زگیل نگرانی دارید ، بهتر است برای تشخیص و درمان مناسب زگیل با یک متخصص پزشکی مشورت کنید.

گزینه های درمان زگیل چیست؟

گزینه های زیادی برای درمان زگیل وجود دارد بهترین گزینه درمانی لیزر میباشد.

درمان های خارجی: بدون نسخه مانند اسید سالیسیلیک یا کرم ایمیکیمود می توانند برای درمان زگیل استفاده شوند  این درمان ها با از بین بردن لایه های بالایی پوست عمل می کنند که به از بین بردن ویروسی که باعث زگیل می شود کمک می کند  درمان های خارجی قوی نیز با نسخه در دسترس هستند .

انجماد درمانی: انجماد درمانی شامل انجماد زگیل با استفاده از نیتروژن مایع است  این باعث می شود زگیل بمیرد و از بین برود  ممکن است نیاز به برگزاری چندین جلسه باشد.

درمان با لیزر: درمان زگیل با لیزر شامل استفاده از لیزر برای از بین بردن زگیل است  این روش معمولاً برای زگیل‌های سخت‌درمان یا در مناطقی که دسترسی به آن‌ها سخت است استفاده می‌شود.

جراحی: برداشتن زگیل با جراحی ممکن است لازم باشد در صورتی که سایر درمان‌ها مؤثر نباشند یا اگر زگیل باعث درد یا ناراحتی شود.

درمان گیاهی زگیل

روغن درخت چای: روغن درخت چای دارای خواص ضد ویروسی و ضد عفونی کننده است و می تواند برای درمان زگیل استفاده شود  روغن درخت چای را با استفاده از یک سواب پنبه ای چند بار در روز روی زگیل بمالید تا زمانی که زگیل ناپدید شود.

روی: مکمل های روی یا کرم اکسید روی می توانند در درمان زگیل موثر باشند زیرا روی در عملکرد سیستم ایمنی نقش دارد شما باید از مصرف بیش از حد روی اجتناب کنید زیرا دوزهای بالا می تواند سمی باشد

سیر: سیر له شده را می توان روی زگیل گذاشت و با بانداژ پوشانید سیر حاوی خواص ضد ویروسی است که ممکن است به درمان زگیل کمک کند
توجه به این نکته ضروری است که همه زگیل ها نیاز به درمان ندارند و برخی ممکن است بدون نیاز به مداخله خود به خود ناپدید شوند .

با این حال ، اگر نگرانی هایی در مورد زگیل دارید یا آنها باعث ناراحتی شما می شوند، بهتر است برای تشخیص و درمان صحیح با یک پزشک متخصص مشورت کنید . آنها می توانند موثرترین گزینه های درمانی را برای شرایط خاص شما تعیین کنند.

کلینیک معجزه درمان

کلینیک تخصصی معجزه درمان مجهزترین مرکز درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر می باشد.

مشاوره رایگان کلینیک معجزه درمان

تخصص ما در کلینیک معجزه درمان،

درمان قطعی بیماری های نشیمنگاهی (لیست بالا) و رضایت کامل بیمار می باشد.

تمامی کادر درمانی و تجهیزات برای رفاه حال شما عزیزان همیشه در بهترین حالت آماده خدمت رسانی هستند.

از همراهی شما بسیار متشکریم

ساعات کاری

مشاوره رایگان تلفنی همه ی روز های هفته حتی جمعه ها از ساعت 10 الی 20 

مراجعه حضوری : از ساعت 10 الی 20

شماره های تماس

✆ 09053734746
✆ 02186051796
✆ 02188059039

هفت روز هفته، ۲۴ ساعت شبانه‌روز پاسخگوی شما هستیم.

هدف اصلی این مرکز درمان قطعی و رضایت کامل بیمار میباشد، تمامی کادر درمانی و تجهیزات برای رفاه حال شما عزیزان همیشه در بهترین حالت اماده خدمت رسانی هستند، ما به کمک فن آوری های نوین جهانی و تکنولوژی های روز دنیا به کمک شما آمده ایم همچنین کلینیک معجزه درمان دارای پشتیبانی قدرتمند قبل عمل تا بعد از عمل و بهبود کامل مراجعه کنندگان گرامی، تا بهبودی کامل مشاوران و متخصصان مجموعه معجزه درمان کنار شما هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیبسیبسیب
سایدبار
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.