بلاگ مطالب

زگیل چیست؟

زگیل تناسلی چیست؟

 

 

زگیل چیست؟

زگیل‌ها چیست؟ زگیل به‌عنوان توده‌های پوستی خشن و بدون درد شناخته می‌شوند زگیل معمولاً روی انگشتان یا دست‌ها ظاهر می‌شوند و ممکن است به‌صورت جداگانه یا گروهی ظاهر شوند، بیشتر زگیل ها خود به خود و بدون نیاز به درمان از بین می روند. انواع زگیل‌ها بسته به دلیل شکل‌گیری و جایی که در بدن ظاهر می‌شوند، متفاوت است.

علائم زگیل چیست؟

علائم زگیل بسته به نوع زگیل و محل آن روی بدن متفاوت است. در اینجا برخی از علائم رایج زگیل آورده شده است:زخم های خشن یا برآمدگی های نرم روی پوست

  • زگیل برجسته یا مسطح
  • زگیل هایی که به رنگ گوشت ، سفید ، صورتی یا قهوه ای هستند
  • زگیل حاوی نقاط سیاهی است ( که رگ های خونی ریز هستند ) .
  • زگیل های دردناک یا خارش دار
  • زگیل های خونریزی دهنده
    خوشه هایی از زگیل که درمان آنها دشوار است
  • زگیل در زیر و اطراف ناخن ظاهر می شود و باعث بدشکلی ناخن می شود
  • زگیل در کف پا ظاهر می شود و هنگام راه رفتن باعث درد می شود
  • زگیل در ناحیه تناسلی ظاهر می شود و از طریق تماس جنسی منتقل می شودتوجه به این نکته ضروری است که همه زگیل ها علائمی ایجاد نمی کنند و برخی ممکن است بدون درمان خود به خود ناپدید شوند . با این حال ، اگر در مورد زگیل نگرانی دارید ، بهتر است برای تشخیص و درمان صحیح با یک متخصص پوست یا متخصص پزشکی مشورت کنید . آنها می توانند به شما در تعیین نوع زگیل کمک کنند و موثرترین گزینه های درمان زگیل پوستی را توصیه کنند . توجه به این نکته ضروری است که همه زگیل ها علائمی ایجاد نمی کنند و برخی ممکن است بدون درمان خود به خود ناپدید شوند . با این حال ، اگر در مورد زگیل نگرانی دارید ، بهتر است با یک متخصص پوست یا متخصص پزشکی مشورت کنید تا به درستی آنها را تشخیص داده و درمان کنید . آنها می توانند به شما در تعیین نوع زگیل کمک کنند و موثرترین گزینه های درمان زگیل پوستی را توصیه کنند.

علل زگیل چیست؟

زگیل در اثر عفونت ویروسی پوست با ویروس پاپیلومای انسانی ( HPV) ایجاد می شود. ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) یک ویروس رایج است که می تواند لایه بالایی پوست را آلوده کرده و باعث رشد سریع آن شود و منجر به تشکیل زگیل شود . بیش از 100 نوع مختلف از ویروس پاپیلومای انسانی ( HPV ) وجود دارد که می تواند باعث ایجاد زگیل شود ، اما همه انواع HPV باعث ایجاد زگیل روی پوست نمی شوند . ویروس پاپیلومای انسانی ( HPV) یک ویروس عفونی است که می تواند از طریق تماس مستقیم با پوست فرد آلوده یا از طریق تماس با سطوح آلوده به HPV منتقل شود . این ویروس می تواند از طریق بریدگی یا خراش روی پوست وارد بدن شود و احتمال ایجاد عفونت را افزایش دهد .

برخی از عواملی که می توانند خطر ابتلا به زگیل را افزایش دهند عبارتند از : 

  •  سیستم ایمنی ضعیف
  • زندگی در محیط های مرطوب یا مرطوب
  • راه رفتن با پای برهنه در حمام های عمومی یا اطراف استخرهای شنا
  • ناخن جویدن یا بریدن پوست مرده اضافی​
  • اشتراک گذاری وسایل شخصی مانند حوله یا تیغ با فرد مبتلا
  • تماس جنسی با فرد مبتلا ( برای زگیل تناسلی )
  • رعایت بهداشت و رعایت اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از انتشار ویروس پاپیلومای انسانی ( HPV ) بسیار مهم است ، به خصوص اگر زگیل دارید یا با فردی که زگیل دارد در تماس بوده اید . اگر در مورد زگیل نگرانی دارید ، بهتر است برای تشخیص و درمان مناسب زگیل با یک متخصص پوست یا متخصص پزشکی مشورت کنید.

گزینه های درمان زگیل چیست؟

گزینه های زیادی برای درمان زگیل وجود دارد . بهترین گزینه درمانی به نوع زگیل ، محل آن و شدت عفونت بستگی دارد . در اینجا چند گزینه درمانی متداول آورده شده است :درمان های خارجی : درمان های خارجی بدون نسخه ، مانند اسید سالیسیلیک یا کرم ایمیکویمود ، می توانند برای درمان زگیل استفاده شوند . این درمان ها با از بین بردن لایه های بالایی پوست کار می کنند که به از بین بردن ویروس ایجاد کننده زگیل کمک می کند . درمان های خارجی قوی نیز با نسخه در دسترس هستند .
انجماد درمانی : انجماد درمانی شامل انجماد زگیل با استفاده از نیتروژن مایع است . این باعث مرگ زگیل و افتادن آن می شود . ممکن است نیاز به برگزاری چندین جلسه باشد .
الکتریسیته : الکتروسرژیکال شامل استفاده از جریان الکتریکی برای سوزاندن زگیل است . این روش معمولا برای زگیل های بزرگتر یا زگیل هایی که به درمان های دیگر پاسخ نداده اند استفاده می شود .

درمان با لیزر : درمان زگیل با لیزر شامل استفاده از لیزر برای از بین بردن زگیل است . این روش معمولاً برای زگیل‌های سخت‌درمان یا در مناطقی که دسترسی به آن‌ها سخت است استفاده می‌شود .
جراحی : در صورتی که سایر درمان ها مؤثر نباشند یا اگر زگیل باعث درد یا ناراحتی شود ، ممکن است برداشتن زگیل با جراحی ضروری باشد .

روغن درخت چای : روغن درخت چای دارای خواص ضد ویروسی و ضد عفونی کننده است و می تواند برای درمان زگیل استفاده شود . روغن درخت چای را با استفاده از یک سواب پنبه ای چند بار در روز روی زگیل بمالید تا زمانی که زگیل ناپدید شود .

روی : مکمل های روی یا کرم اکسید روی می توانند در درمان زگیل موثر باشند ، زیرا روی در عملکرد سیستم ایمنی نقش دارد . شما باید از مصرف بیش از حد روی اجتناب کنید ، زیرا دوزهای بالا می تواند سمی باشد .

سیر : سیر له شده را می توان روی زگیل گذاشت و با بانداژ پوشانید . سیر حاوی خواص ضد ویروسی است که ممکن است به درمان زگیل کمک کند.

توجه به این نکته ضروری است که همه زگیل ها نیاز به درمان ندارند و برخی ممکن است بدون نیاز به مداخله خود به خود ناپدید شوند . با این حال ، اگر نگرانی هایی در مورد زگیل دارید یا آنها باعث ناراحتی شما می شوند، بهتر است برای تشخیص و درمان صحیح با یک متخصص پوست یا پزشک متخصص مشورت کنید . آنها می توانند موثرترین گزینه های درمانی را برای شرایط خاص شما تعیین کنند.

کلینیک تخصصی معجزه درمان مجهزترین مرکز درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر می باشد.

  • متخصص جراح عمومی
  • دارای بورد تخصص جراحی با سابقه 15 ساله
  • متخصص درمان بیماری های کلورکتال و آنورکتال می باشد.

پزشکان ما، با استفاده از لیزر که قابلیت انعقاد خون بعد از برش را دارد می تواند بدون کوچک ترین خونریزی محل بیماری را مشاهده و با دقت دستگاه لیزر بدون آسیب رساندن به بافت سالم بیماری را خارج نماید و فرآیند این درمان در کمتر از 20 دقیقه انجام می شود و بیمار می تواند بعد از جراحی به کار های روزانه خود رسیدگی نماید ، بدون اینکه هیچ گونه نقاهت و دردی داشته باشد.
مرکز درمان بیماری های نشیمنگاه با سابقه 15 ساله در امور تخصصی درمان بیماری های نشیمنگاه، بیش از هزاران عمل موفق ثبت نموده و آماده ارائه خدمات با بالاترین کیفیت به مراجعه کنندگان گرامی میباشد، این مرکز با بهره گیری از متد روز دنیا و بروزترین تجهیزات پزشکی تحت لیسانس سازمان بهداشت جهانی WHO می تواند بهترین خدمات را به مراجعه کنندگان ارائه دهد.

15 سال سابقه

کلینیک تهرانی با 15 سال سابقه در درمان بیماری های نشیمنگاه آماده ارائه خدمات با بالاترین کیفیت به مراجعه کنندگان محترم می باشد.

هزاران عمال موفق

پشتوانه ما هزاران عمل موفقی است که در 15 سال فعالیت مرکز انجام داده ایم.

تکنیک استفاده از لیزر

جراحی با لیزر یکی از جدیدترین متدها برای درمان بواسیر یا هموروئید بشمار می‌آید. در جراحی با لیزر بدلیل برش جزئی و انعقاد خون بعد از برش محل, جراحی کاملا برای دید و مانور جراح بسیار باز و شفاف می‌شود و کاملا gdcv ریشه ها و شاخه های جانبی قابل رویت خواهند بود.در لیزر امکان این که ریشه ها ناقص سوزانده شوند بسیار پایین است, به همین دلیل امکان برگشت بیماری بسیار کم و در حد صفر می باشد.

بدون دوران نقاهت

با استفاده از لیزر در جراحی بواسیر یا هموروئید دیگر فرد مراجعه کننده احتیاجی به بستری در بیمارستان ندارد و می توان به محض تشخیص بیماری بواسیر یا هموروئید در همان جلسه اول با لیزر درمان صورت گیرد.

بدون بیهوشی

در این روش بیمار با استفاده از بی حسی موضعی هیچ گونه دردی را احساس نمی کند و متخصص جراح با استفاده از لیزر که قابلیت انعقاد خون بعد از برش را دارد می تواند بدون کوچک ترین خونریزی چرک ها و عفونت ها را مشاهده و با دقت دستگاه لیزر بدون آسیب رساندن به بافت سالم در مدت 20 دقیقه کار درمان را انجام دهد.

کلینیک تخصصی معجزه درمان مجهزترین مرکز درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر می باشد.

مشاوره رایگان کلینیک معجزه درمان

تخصص ما در کلینیک معجزه درمان،

درمان قطعی بیماری های نشیمنگاهی (لیست بالا) و رضایت کامل بیمار می باشد.

تمامی کادر درمانی و تجهیزات برای رفاه حال شما عزیزان همیشه در بهترین حالت آماده خدمت رسانی هستند.

از همراهی شما بسیار متشکریم.

پوست

بهداشت فردی

کلینیک تخصصی معجزه درمان مجهزترین مرکز درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر می باشد.

مشاوره رایگان کلینیک معجزه درمان

تخصص ما در کلینیک معجزه درمان،

درمان قطعی بیماری های نشیمنگاهی (لیست بالا) و رضایت کامل بیمار می باشد.

تمامی کادر درمانی و تجهیزات برای رفاه حال شما عزیزان همیشه در بهترین حالت آماده خدمت رسانی هستند.

از همراهی شما بسیار متشکریم.

پوست

ویروس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *