شقاق یا فیشر

جراحی شقاق با لیزر و شقاق مقعدی چیست؟

درمان شقاق یا فیشر

جراحی شقاق با لیزر و شقاق مقعدی چیست؟شقاق یک زخم در غشای مخاطی در کانال مقعد است و باعث ایجاد درد شدید برای بیمار می شود که نیاز به مشورت با پزشک متخصص در جراحی مقعد دارد زیرا جراحی شقاق مقعدی به یکی از مهمترین تکنیک های مورد استفاده در درمان مقعد تبدیل شده است. درمان شقاق دائمی و بدون درد و با بیحسی موضعی انجام می شود.

جراحی شقاق با لیزر و شقاق مقعدی چیست؟

فرآیند شقاق با لیزر با هدایت انرژی لیزر با استفاده از الیاف شعاعی به طور مستقیم بر روی عضله اسفنکتر انجام می شود تا این عضله را منقبض کند که باعث کاهش فشار بر روی شقاق مقعدی شده و امکان بهبودی سریع و سرعت بهبودی را فراهم می کند عود شقاق در مقایسه با عمل های سنتی آن را به بهترین انتخاب برای همه بیماران تبدیل می کند و توسط همه پزشکان توصیه می شود.
روش انجام جراحی شقاق مقعد از فردی به فرد دیگر بر اساس شرایط بیمار، درجه شقاق تحت تاثیر و برخی عوامل دیگر که توسط پزشک متخصص تعیین می شود متفاوت است.

دلایل انجام عمل شقاق چیست؟

انجام عمل شقاق دلایل زیادی دارد و این دلایل از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است که علت آسیب توسط پزشک متخصص پس از معاینه پزشکی و انجام آزمایشات لازم مشخص می شود، اما در همه موارد باید به این مرکز مراجعه کرد.مراجعه به پزشک و معاینه نسبت به نوع و شدت بیماری ضروری است .

شایع ترین دلایل انجام جراحی شقاق لیزری به شرح زیر است: 

  • شقاق مزمن مقعد.
  • شقاق مقعدی که در خط وسط قرار دارد.
  • شقاق مقعدی همراه با افزایش تون اسفنکتر.

شقاق مقعدی یکی از آزاردهنده‌ترین بیماری‌هایی است که باعث ایجاد درد شدید برای بیمار می‌شود و بیمار را مجبور به مداخله جراحی می‌کند.خانم دکتر عاطفه دهقان، مشاور جراحی عمومی و آندوسکوپی، یکی از بهترین پزشکان متخصص در بیماری های نشیمنگاهی میباشد.

آیا جراحی شقاق خطرناک است؟ عوارض آن چیست؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که بیماران به دنبال آن هستند این است که آیا جراحی شقاق با لیزر خطرناک است و عوارضی دارد یا خیر…
جراحی شقاق با لیزر یکی از ایمن ترین و ساده ترین عمل هایی است که برای درمان شقاق مقعدی بدون درد و بدون عود انجام می شود.در این روش انتقال عفونت صفر است.و معمولاً هیچ گونه عوارض جانبی یا عوارض جدی ایجاد نمی کند که آن را به گزینه ای ایده آل برای بسیاری از موارد تبدیل می کند.

 

مزایای فرآیند برش لیزری  

روش لیزر فیشر مزایای زیادی دارد که آن را به بهترین انتخاب برای اکثر بیماران تبدیل می کند و از مهمترین این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

هدف گیری دقیق قسمت آسیب دیده
پرتوهای لیزر فقط بافت آسیب دیده را هدف قرار می دهند که از بروز هرگونه عارضه بعد از عمل مانند بی اختیاری مدفوع و سایر عوارض جلوگیری می کند.

سرعت بهبودی
بیمار می تواند زندگی خود را به طور عادی طی کند و در یک دوره زمانی بین 3 تا 5 روز پس از عمل به سر کار بازگردد.

بدون زخم
روش برش لیزری نیازی به برش جراحی ندارد، زیرا کاتتر لیزر از دهانه ای با قطر کمتر از نیم میلی متر وارد می شود.

بدونه نقاهت و بستری
این عمل از 20 دقیقه طول می کشد و هیچ گونه نقاهت و بستری نخواهد داشت.
اگر به دنبال یک مشاور جراحی عمومی متخصص در درمان شقاق مقعدی با لیزر هستید،کلینیک معجزه درمان بهترین مشاور متخصص در زمینه شقاق مقعدی و بیماری های مقعدی می باشد.

کلینیک تخصصی معجزه درمان مجهزترین مرکز درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر می باشد.

مشاوره رایگان کلینیک معجزه درمان

تخصص ما در کلینیک معجزه درمان،

درمان قطعی بیماری های نشیمنگاهی (لیست بالا) و رضایت کامل بیمار می باشد.

تمامی کادر درمانی و تجهیزات برای رفاه حال شما عزیزان همیشه در بهترین حالت آماده خدمت رسانی هستند.

از همراهی شما بسیار متشکریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *