فیستول

فیستول در مقعد

درمان فیستول مقعدی با لیزر

فیستول در مقعد کانال یا شکافی را تشکیل می دهد که ورودی خارجی آن در پوست اطراف مقعد و ورودی داخلی آن در مقعد، رکتوم یا هر قسمت دیگری از روده است.

فیستول مقعدی در علائم آزاردهنده ای است که بیمار از آن رنج می برد و همچنین ممکن است در برخی موارد باعث بی اختیاری مدفوع شود.

فیستول در مقعد فیستول پری انال

شایع ترین علت تشکیل فیستول، ایجاد آبسه در ناحیه اطراف مقعد است، جایی که آبسه از طریق یک خروجی خارجی از طریق پوست تخلیه می شود و سوراخی را تشکیل می دهد که خروجی داخلی آن به کانال مقعد تخلیه می شود.

چندین دلیل دیگر برای این پدیده وجود دارد، از جمله:

  • بعد از زایمان طبیعی.
  • ابتلا به عفونت.
  • جراحی برای هموروئید یا شقاق مقعد.
  • عوامل خطر برای فیستول در مقعد.

برخی از بیماری ها یک عامل خطر برای فیستول در مقعد هستند این بیماری ها شامل موارد زیر است:

  • برخی از بیماری های التهابی روده مانند بیماری کرون و کولیت اولسراتیو.
  • هیدرادنیت.
  •  سل.
  • اکتینومیکوز.
  • برخی از تومورهای بدخیم.
  • ایدز.
  • دیابت.

علائم فیستول مقعدی شامل موارد زیر است:

  • تخلیه مزمن مایع کدر.
  • خون
  • چرک یا مدفوع بسته به شدت بیماری.
  • علائم عفونت شدید مانند تب ، درد، قرمزی و تورم.

روش های درمان فیستول

برای درمان این بیماری چندین روش مختلف وجود دارد که تعدادی از آنها نیاز به پزشک و هزینه نخواهند داشت و می توانید در خانه انجام دهید.به همین دلیل در ابتدا می خواهیم روش های خانگی درمان فیستول را بررسی کنیم و ببینیم که آیا واقعیت دارند یا تنها بر اثر تخیلات به وجود آمده اند؟

 درمان فیستول به روش خانگی

دقت داشته باشید که این روش ها برای نوع حاد بیماری فیستول چندان کارساز نیستند,اما می توانند تاثیر زیادی در کاهش یا کنترل بیماری داشته باشند تا شما بعد از آن لیزر را انجام دهید و بیماری از ریشه نابود شود.

خوابیدن در وام آب گرم : یکی از بهترین روش هایی که می توانید برای درمان و کاهش بیماری آنورکتال از آن استفاده کنید,همین وان آب گرم می باشد.دقت داشته باشید که برای این کار حتما نباید وان داشته باشید و می توان از تشت هم کمک گرفت.هدف از انجام این کار,کاهش میزان درد و کنترل عفونت می باشد.

عسل : عسل خواص ضد باکتریایی دارد و می تواند عفونت را تا حد زیادی از بین ببرد و به همین دلیل است که در گذشته ها از این ماده در جای زخم ها استفاده می شد.برای استفاده از خواص عسل می بایست آن را با کمی آب حل کنید و سپس بنوشید.همچنین می توانید از این ماده برای درمان های دیگر مانند بواسیر د آبسه مقعدی هم کمک بگیرید (البته می بایست از عسل طبیعی مصرف کنید و عسل های موجود در فروشگاه ها قند غیر طبیعی زیادی در خود دارند).

مصرف فیبر : فیبرهای گیاهی می توانند کمک زیادی به عملکرد دستگاه گوارش و حضم غذا و در نتیجه دفع مدفوع می کند و به همین دلیل احتمال آسب به دیواره داخلی مقعد  در نتیجه دچار شدن به بیماری مقعدی کاهش پیدا می کند.

آنتی بیوتیک : آنتی بیتویک ها می توانند تاثیر زیادی در از بین رفتن عفونت ها و کاهش درد داشتن درد داشته باشند.به این دلیل می گوییم که می بایست از آنتی بوتیک ها استفاده کنید که در بیماری فیستول گاهی مواقع چرک و عفونت تشکیل می شود و بهترین راه برای تسکین آنها استفاده از این دارو می باشد (دقت داشته باشید مصرف این داروا می بایست زیر نظر پزشک باشد).

–درمان فیستول با دارو
در موارد بالا یک دارو یعنی همان آنتی بیوتیک را به شما معرفی کردیم,اما در این بخش می خواهیم کمی تخصصی تر وارد بحث شویم و ببینیم که به غیر از آنتی بیوتیک ها,دیگر می توانیم از چه داروهایی کمک بگیریم.

داروهای ضد درد : داروها و مسکن های زیادی برای آرام کردن درد وجود دارند که همه ما با آنها آشنا هستیم,تعدادی از این داروها عبارتند از ژلوفن,استامینوفن و دگزامتازون که مورد آخر بسیار قوی بوده و به هیچ عنوان برای این کار پیشنهاد نمی شود.اما اگر به پزشک مراجعه کنید خود آن شخص با توجه میزان دردی که دارید و عمل که داشته اید یک مسکن برایتان تجویز خواهد کرد.

داروهای آنتی بیوتیک : خود آنتی بیوتیک ها انواع مختلفی دارند که هر کدام می توانند یک سری نقاط قدرت و ضعف داشته باشند.برای مثال ما با نوع پنلی سیلین ها بسیار آشنا هستیم و دست کم یکبار آنها را امتحان کردیم و می دانیم که چه قدرتی دارند.

درمان فیستول با لیزر

آخرین روشی که می توانید از آن برای درمان فیستول آنال خود استفاده کنید,لیزر می باشد که بسیاری از افراد از این روش ترس دارند.اما باید بدانید که لیزر به هیچ عنوان قاابل مقایسه با تیغ جراحی نیست و تنها در مدت 20 دقیقه بیماری به طور کامل رفع خواهد شد.همچنین در طول این عمل از هیچ دارو بیهوشی استفاده نخواهد شد و به همین دلیل کسانی که به این مواد حساسیت دارند هم می توانند لیزر شوند.

مزایای لیزر فیستول
کل طول عمل حدود 20 دقیقه می باشد و دیگر نیازی به ساعت ها صبر نمی باشد.
در این عمل تا حد امکان از دست و تیغ جراحی استفاده نمی شود و به همین دلیل احتمال عفونت به 0% رسیده است.
هزینه لیزر فیستول نسبت به عمل های سنتی بسیار پایین تر می باشد.
احتمال بازگشت بیماری با این بسیار پایین آمده و دلیلش هم دقیق بودن کار لیزر است.
این عمل هیچ دوره نقاحتی ندارد و بیمار می تواند بعد از چند دقیقه استراحت به زندگی عادی خود بارز گردد.

کلینیک تخصصی معجزه درمان مجهزترین مرکز درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر می باشد.

  • متخصص جراح عمومی
  • دارای بورد تخصص جراحی با سابقه 15 ساله
  • متخصص درمان بیماری های کلورکتال و آنورکتال می باشد.

پزشکان ما، با استفاده از لیزر که قابلیت انعقاد خون بعد از برش را دارد می تواند بدون کوچک ترین خونریزی محل بیماری را مشاهده و با دقت دستگاه لیزر بدون آسیب رساندن به بافت سالم بیماری را خارج نماید و فرآیند این درمان در کمتر از 20 دقیقه انجام می شود و بیمار می تواند بعد از جراحی به کار های روزانه خود رسیدگی نماید ، بدون اینکه هیچ گونه نقاهت و دردی داشته باشد.
مرکز درمان بیماری های نشیمنگاه با سابقه 15 ساله در امور تخصصی درمان بیماری های نشیمنگاه، بیش از هزاران عمل موفق ثبت نموده و آماده ارائه خدمات با بالاترین کیفیت به مراجعه کنندگان گرامی میباشد، این مرکز با بهره گیری از متد روز دنیا و بروزترین تجهیزات پزشکی تحت لیسانس سازمان بهداشت جهانی WHO می تواند بهترین خدمات را به مراجعه کنندگان ارائه دهد.

15 سال سابقه

کلینیک تهرانی با 15 سال سابقه در درمان بیماری های نشیمنگاه آماده ارائه خدمات با بالاترین کیفیت به مراجعه کنندگان محترم می باشد.

هزاران عمال موفق

پشتوانه ما هزاران عمل موفقی است که در 15 سال فعالیت مرکز انجام داده ایم.

تکنیک استفاده از لیزر

جراحی با لیزر یکی از جدیدترین متدها برای درمان بواسیر یا هموروئید بشمار می‌آید. در جراحی با لیزر بدلیل برش جزئی و انعقاد خون بعد از برش محل, جراحی کاملا برای دید و مانور جراح بسیار باز و شفاف می‌شود و کاملا gdcv ریشه ها و شاخه های جانبی قابل رویت خواهند بود.در لیزر امکان این که ریشه ها ناقص سوزانده شوند بسیار پایین است, به همین دلیل امکان برگشت بیماری بسیار کم و در حد صفر می باشد.

بدون دوران نقاهت

با استفاده از لیزر در جراحی بواسیر یا هموروئید دیگر فرد مراجعه کننده احتیاجی به بستری در بیمارستان ندارد و می توان به محض تشخیص بیماری بواسیر یا هموروئید در همان جلسه اول با لیزر درمان صورت گیرد.

بدون بیهوشی

در این روش بیمار با استفاده از بی حسی موضعی هیچ گونه دردی را احساس نمی کند و متخصص جراح با استفاده از لیزر که قابلیت انعقاد خون بعد از برش را دارد می تواند بدون کوچک ترین خونریزی چرک ها و عفونت ها را مشاهده و با دقت دستگاه لیزر بدون آسیب رساندن به بافت سالم در مدت 20 دقیقه کار درمان را انجام دهد.

کلینیک تخصصی معجزه درمان مجهزترین مرکز درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر می باشد.

مشاوره رایگان کلینیک معجزه درمان

تخصص ما در کلینیک معجزه درمان،

درمان قطعی بیماری های نشیمنگاهی (لیست بالا) و رضایت کامل بیمار می باشد.

تمامی کادر درمانی و تجهیزات برای رفاه حال شما عزیزان همیشه در بهترین حالت آماده خدمت رسانی هستند.

از همراهی شما بسیار متشکریم.

پوست

بهداشت فردی

کلینیک تخصصی معجزه درمان مجهزترین مرکز درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر می باشد.

مشاوره رایگان کلینیک معجزه درمان

تخصص ما در کلینیک معجزه درمان،

درمان قطعی بیماری های نشیمنگاهی (لیست بالا) و رضایت کامل بیمار می باشد.

تمامی کادر درمانی و تجهیزات برای رفاه حال شما عزیزان همیشه در بهترین حالت آماده خدمت رسانی هستند.

از همراهی شما بسیار متشکریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *